Историята на най-продавания парфюм в света

Влез през Facebook
Вход | Регистрация




 
Козметика

Фолклорни легенди се носят, че някъде по света, всяка минута от всеки един ден, се купува бутилка от легендарния парфюм Chanel No. 5. Той остава на върха на най-продаваните парфюми, почти век след като е създаден от Ърнест Бо - руски парфюмер, който бил представен на Габриел Шанел от тогавашния й любовник – Херцог Дмитри Романов. Романов избягал от революцията в Русия заедно с химика и се заселили в Биариц, Франция през 1920г. Година по късно, през 1921г. - легендарния парфюм се появява на бял свят.

                                            

Парфюмите, появили се преди това, имали тежки миризми и били пакетирани в прекалено декорирани бутилки. Номер 5 бил различен. Разбира се, той съдържал цветя, много цветя – главно жасмин и роза, но все пак той не наподобявал никой друг. Едва тогава, за пръв път се появява първият абстрактенаромат, именуван с щастливото число на Шанел – 5, вместо нещо по-женствено или провокативно. Самата Шанел инструктирала Бо да направи „женски парфюм, с аромата на жена“. Не е и съвпадение, че тя е и първото „лице“ на No.5,снимана в собствения си апартамент от Мен Рей.

 

Оставяйки естествените суровини настрана, пазени в Грас – където се отглеждат, тайната на No.5, неговия неуловим характер и наистина новаторски аромат, всъщност е химически. No.5, е първият парфюм света, в който се използват алдехиди, молекули взети от продукти с естествен произход и лабораторно синтезирани във Франция. Тези алдехиди били известни и преди това, но никой преди Бо, не ги използвал в аромат.  Алдехидите започват от отблъскващи – формалдехид, например, който е агресивно пренаситен до безкрайно желателни – брашнести, чисти и необикновено искрящи – всички качества, които No. 5 притежава.

 

Чистата, кристална бутилка на Chanel No. 5, била изключително иновативна и се е променила съвсем малко от както е създадена. Тя е мигновено разпознаваема като Кока-Кола, и също като нея, била представена в безброй цветове от Анди Уархол през 1950г., което само затвърдило иконичния й статут.

 

За разлика от други парфюмерийни къщи, последователите на Шанел – включително и самият Бо, са охранявали величието на No.5, сякаш съществуването им зависело от това.Разбира се, някои съставки от тези, които първоначално се съдържали в кехлибарения сок, вече не са на разположение, но други, способни да ги възпроизведат са намерени. Това не значи, че те не са успели да преосмислят No.5 и да гарантират, че той ще остане в крак с модерната парфюмерия и да привлича потребителите до днес. През 1924г , самият Бо въвежда Chanel No.5 "Eau de toilette ". По-късно, Жак Полж, който се пенсионира миналата година, но е „носът“ в Шанел повече от 30 години, формулира „Chanel Eau De Parfum“ и по-късно по-лекия и свеж „Chanel No. 5 Eau Premiere”

Както често вървят нещата в света на фините аромати, неговия наследник и син – Оливие Полж, се е заел да преобразува Chanel No.5. Той скоро ще пуска на пазара новия “No.5 L’eau”, който е по-лек и свеж от предшествениците си.

За пореден път, обаче, „No.5 L’eau” има за цел да допълни, а не да отнема от могъщия парфюм No. 5.

Така и трябва да бъде – защо да се закачаш със съвършенството?


 

Коментари към "Историята на най-продавания парфюм в света":
 
Copyright © 2010 BEU All rights reserved. | Colocation @ Sofia Data Center RSS BEU.bg