Нарушаване на Закона за защита на потребителите

Влез през Facebook
Вход | Регистрация




 
Препоръчано

Петък, време за пазар след работа. Влизаш в близкия хипермаркет, набелязваш няколко животозначими стоки (хляб, мляко, ориз, кетчуп, тоалетна хартия, шампоан). Радваш се, че ще спестиш някой лев, защото на повечето от стоките има етикет "промоция', "намалено с 20%" или "разпродажба"!

Вече чакаш нетърпеливо на опашката пред касата, сметнала си горе-долу каква сума ще излезе всичко това в количката.

Идва твоят ред, изваждаш едно по едно, чуваш благозвучното и пискливо озвучаване на баркода на всяка стока и идва момент за сметката. Тя обаче, за жалост, се оказва с десетина лева в повече, отколкото предварителното ти смятане…

Поглеждаш малкото екранче, което ти показва текущата сметка преди да платиш и – о, чудо, къде е описаната на етикета промоционална цена, къде се изпариха 20-те процента намаление и къде Ви е в разпродажбата?

Е, много просто, съвсем възможно е да е станала някаква грешка в "пресмятането" на касата.

Всичко е наред – ще отбележиш това, ще покажеш на касиерката, ако нещо е маркирано в повече и 10-те лева в повече няма да се налага да излязат от джоба ти. Но е допустимо да си станала жертва на измама.

Измамена си от това, което пише на етикета на стоката, и това, което всъщност трябва да заплатиш на касата!

Напоследък, тази практика се среща в повечето хипермаркети. Касиерката просто ти се извинява, гледа те начумерено, а някой цъка с уста зад теб на опашката. Тук идва въпросът "Какво трябва да направя аз?".

Спокойно, ако има такова нещо, то ти имаш право да потърсиш отговорност!

Разликата в етикета и в маркирана сума са противозаконни и в нарушение на чл. 27, ал.3 от Закона за защита на потребителите, в който се казва, че
"Означаването на различни цени за една и съща услуга в търговския обект е забранено."

Имаш защитата на изречение второ от разпоредбата – "Ако въпреки това са посочени различни цени за една и съща услуга, потребителят заплаща по-ниската цена".

Разбира се, би могла да върнеш стоката, ако въпреки цената на етикета, е различна от маркираното, но никой не иска да платиш по-ниската цена.

Тогава, връщаш продуктите и плащаш тези, чиято цена е реална или просто си тръгваш, запътвайки се към съседния магазин.

Трябва да знаеш, че системното нарушаване на това твое право – да заплатиш цената, описана на етикета, е накърняване на интереса ти като потребител и субект на правото.

Всички тези и подобни търговски "трикове" са забранени:

Чл.68.ЗЗП – Забранява се използването на търговски практики, които накърняват икономическите интереси или колективните интереси на потребителите.

Можеш да сигнализираш органите, за да браниш това твое право, за да не бъдат ощетени и други потребители.

Имаш право да защитиш интересите си и трябва да го направиш, за да спреш нечестното обогатяване по този начин на хората, предлагащи услугите и стоките на нереални цени.
 


 

Коментари към "Нарушаване на Закона за защита на потребителите":
 
Copyright © 2010 BEU All rights reserved. | Colocation @ Sofia Data Center RSS BEU.bg