Хората, които харчат пари за преживявания, вместо за вещи са много по-щастливи

Влез през Facebook
Вход | Регистрация




 
Препоръчано

Когато дойде деня за заплата и парите се появят в сметката, за един ден успяваш да я ползваш повече отколкото всичките пъти, в които си харесал и споделил нещо във фейсбук, инстаграм или тиндър.

Незабавното удовлетворение, което идва заедно с яките цени на етикети на новите дрехи, модерни маратонки и скъпи бижута е достатъчно задоволително, за да се счита за истинско пристрастяване.

Но от решаващо значение за нас е да помним, че е важно да се инвестира в нашия житейски опит, дори повече, отколкото в прахосване на средства за новата модна линия от нашия любим дизайнер. Вярно е, че парите не могат да ти купят щастие.

Всъщност изглежда, че най-щастливите хора са намерили начин да се откажат от пристрастяването в шопинга и излишното пазаруване.
Вместо това тези хора влагат парите си в опит, спомени и пътуване, и това със сигурност си заслужава инвестицията.

Ако всички започнем да инвестираме в бъдещето си повече, отколкото в нашите маратонки, животът ни ще бъде по-красив от всичко, което може да се купи с пари.

Смисъла на живота е в спомените, не в диамантите

Замислете се: В края на живота си ще си спомняте ли факта, че сте имали Ай фон 6, докато всички са използвали 5? Или ще живеете със златните си спомени с хората, които са ви оформили като това, което сте?

Изследване, публикувано в списание Позитивна психология показва, че хората, които купуват скъпи продукти, а не инвестират в експерименти и преживявания, често подценяват стойността на един нов продукт веднага след закупуването му, според Хъфингтън пост.

Изследователите от Държавния университет в Сан Франциско откриват , че хората всъщност разбират,че смисълът на живота е в спомените, които създаваме, но ние така се увличаме в моди и изисквания, че се предаваме и правим покупки, за които неизбежно ще съжаляваме.

Участниците в проучването още преди да извършат покупката казват, че житейския опит би бил по-полезен, отколкото купуването на най-новите и най-големите вещи в техните списъци с желания.

След като закупят каквото сърцето им пожелае на момента, участниците бързо осъзнават, че по-добре би било да вложат тези пари в преживяване, което би повишило щастието им за по-дълъг период от време.

Фокусирай се върху това, което ще те направи щастлив, а не това, което ще те направи известен

Изследвания от Университета в Корнел показват , че сме изкушени да правим много от покупките си под влиянието на обществото, което прави нещата като диамантени часовници и златни колиета не само супер скъпи, но също така и привлекателни и модерни.

Ние сме толкова продукт на обществото, колкото и скъпите играчки и подаръци, които си разменяме ежедневно, ако не и повече.

Това, което ни отличава от нашите предци, е, че ние сме обгърнати от света на социалните медии, и почти всичко, което купуваме е снимано и показвано навсякъде за безсрамна самореклама.

Д-р Томас Гилович е професор по психология в университета в Корнел, който е изследвал връзката между парите и щастието.
Той казва:

Ние купуваме вещи, за да ни направят щастливи и успяваме. Но само за известно време. Новите ни придобивки са вълнуващи за нас в началото, но след това ние свикваме с тях.

Тук Гилович прави важно пояснение:

Не казвам, че не трябва да възнаградим няколко трудни работни седмици с нови дрешки и една вечер навън, но нашите по-важни инвестиции трябва да бъдат в преживявания, които създават вечни спомени, а не един предмет, който ще загуби своята стойност в рамките на няколко години (в най-добрия случай).

Гилович добавя:

Нашите преживявания са по-голяма част от нас самите, отколкото материалните ни придобивки. Вие наистина може да харесвате материалните си вещи. Можете дори да мислите, че те са част от вашата идентичност, но въпреки това те остават отделна част от вас. За разлика от тях, вашите преживявания наистина са част от вас. Ние сме сбор от нашите преживявания.

Отърви се от етикетите с цени и промоции, и опознай света около себе си

Некст Уеб съобщава, че в момента има 79 милиона, които са навършили пълнолетие през 2000 година в САЩ, с три милиона повече от поколението на бейби бумърите (,родено между 1946-1964 г.) , което се разпорежда с работните места, индустриите и държавните програми.

Но бизнеса трябва да преразгледа отношението си към поколението Уай - тези които са навършили пълнолетие през 2000 година ако искат да ни привлекат с рекламите си. Повечето от нас започват да осъзнават, безценните предимства на харченето на трудно спечелените пари за неща като пътуване, образование и творчески дейности.

Изследователите казват, че компаниите ще трябва да се адаптират към тази промяна в манталитета, за да се конкурират и да оцелеят в поколението на новия свят.
В крайна сметка, това са по-дългосрочни инвестиции в нашето собствено индивидуално щастие.

Чрез харченето на по-голяма част от парите ни за неща, които подобряват живота ни - изпълват ни със златни спомени и незабравими приключения , ние не само променяме пазара, който ни заобикаля, ние разпространяваме позитивност и светлина, доста необходима на света в момента.

Всеки ден ни убеждават да купуваме неща, от които не се нуждаем, да харчим пари, които нямаме и да купуваме боклуци, който губят стойността си в рамките на няколко седмици.

Поколейнието Уай , навършило пълнолетие през 2000 година е една от най-големите и влиятелни групи в обществото, и ние имаме уникалната възможност да контролираме портфейлите си и нашите инвестиции.

Защо да купувате най-новия телефон, когато можете за същата сума да си купите самолетен билет до страната, където никога не сте били?

Хората, които отделят внимание на бъдещите си цели, инвестициите в щастието стоят на първо място в съзнанието им, са склонни да живеят много по-щастлив живот, отколкото останалата част от потребителите залети от продукти и боклуци.

Време е да спрем използването на дебитните карти всеки път, когато вземем заплата и да започнем да мислим за спомените, които бихме могли да създадем само с малко допълнителни спестявания и пътна карта.


 

Коментари към "Хората, които харчат пари за преживявания, вместо за вещи са много по-щастливи":
 
Copyright © 2010 BEU All rights reserved. | Colocation @ Sofia Data Center RSS BEU.bg