Ако не сте чували този израз, терминът „Капсулиран гардероб” или колекция е от 70-те години и се състои от дрехи, които не излизат от мода – поли, панталони, палта , които могат да бъдат комбинирани с различни елементи и няколко сезонни дрехи.
Сред световните играчи на т.нар. бърза мода или масова конфекция, H&M отдавна се отличава със сътрудничеството си с дизайнери.Първата им дизайнерска колекция е проектирана от покойния Карл Лагерфелд - и се продава за секунди, последвана от уникалната капсулирана колекция на Джамбатиста Вали, която почти взриви интернет.
Последният творчески тандем на H&M е първият по рода си за търговеца. На 21 юли WWD обяви, че H&M ще свърже инициативите си за модно сътрудничество с Китай, чрез дизайнерката Ангел Чен, създала капсулирана колекция от 45 части.Колекцията трябва да се появи в магазините през септември.
"Когато проектирах колекцията, моят приоритет беше да отразя китайската култура и идентичността на марката ми по един смислен начин, продажбите бяха на второ място", каза 28-годишната Чен. – „Избрах някои емблематични примери от архива си и им придадох актуалност чрез цветовете, материалите и детайлите. Използвахме например, 100% рециклирана, найлонова мрежеста тъкан, за да създадем костюмите, и това беше резултат от обсъждането с H&M за това как да интегрирам устойчивостта в моята марка. "
Чен е обучен дизайнер от арт колеж „Central Saint Martins” в Лондон. Тя е работила за Маркеза, Вера и Александър Уанг в Ню Йорк. 30 модни търговски марки в международен план са заредени с нейни дрехи, включително Лейн Крофорд, Луиса Виа Рома, Х. Лоренцо и Донг Лианг.Колекцията й с H&M ще бъде „квинтесенция на най-големите й достижения“. Чен обяснява на H&M, че колекцията й се основава на духа на китайските бойни изкуства, известни като Фунг фу. Бор, бамбук, дракони и жерави ще украсяват цветените и удобни за носене анораци, суичъри и тениски.Колекцията ще се продава от $ 8.58 до $ 216.57.
„Ангел Чен е пионер на китайската дизайнерска марка с колоритния си подход към модата, съчетан с основната концепция на марката за сливане на източна и западна естетика“, казва Магнъс Олсон, местен мениджър на H&M Китай. Чен “е един от най-ярките млади таланти в Китай и ние сме много развълнувани от това сътрудничество”, продължава Олсон. “Надяваме се да привлечем общественото внимание към креативността и влиянието на китайските млади дизайнери, както в китайската, така и в международната модна индустрия. . "