Ресторант наречен „Trendy shrimp” („Модерната скарида”) в провинция Жейджанг в Китай наскоро попадна под атака, за сексистка и дискриминационна промоция. Според BBC, ресторантът предлага отстъпки въз основа на размера на сутиена.
Ако някой, който носи чашка А, отиде да яде в „Модерната скарида”, например, ще получи 5% отстъпка. Но ако някой, който носи чашка D , яде там, ще получи 65% отстъпка.
Клиентите се оплаквали от рекламите на ресторанта, с включени снимки на жени с увеличаващ се размер на гърдите и лозунг, който казва: "Целият град търси гърди."
Генералният мениджър на „Trendy Shrimp” Лан Шенганг защитил рекламите пред Би Би Си, като казал: "След като промоцията стартира, броят на клиентите се е повишил с около 20%. Някои от момичетата, с които се срещнахме, бяха много горди - нямаха какво да крият.
Независимо дали някои жени са били доволни да се възползват от отстъпката, обаче, не означава, че това не е сексистко. Предлагането на по-големи сделки за жени с по-големи гърди разчита на тропи, които служат за обективизиране на женските тела и засрамване на жените, които имат естествено малки гърди.
Според местен вестник, Синдзян Ивнинг Поуст, работниците в ресторанта не правели нищо специално , за да измерват гърдите на жената или да я карат да докаже своят размер. Всичко било на визуален принцип. Много е вероятно някои, ако не и повечето от работниците да са били мъже, така че, въпреки че „Trendy Shrimp” не изисквал от жените да докажат, че наистина носят големината на сутиена, който твърдят, се създава среда, в която работата на човек е да огледа гърдите на жената. Това е доста стресиращо за жените.
За щастие (или не за някой), достатъчно хора са се оплакали от рекламата и ресторантът е отменил политиката за отстъпка, съобщава „Huffington Post”, въпреки че Лан все още поддържа твърдо тезата, че това не е нищо повече от една гениална маркетингова стратегия.