Право на отговор: Илиян Кирков, SaveWay

Влез през Facebook
Вход | Регистрация




 
Лица

„Не ни разбират. Но нищо, просто ще продължаваме да бъдем честни, открити и да казваме истината.“

С тези думи ни впечатли Светослав Петров – един от собствениците на Saveway, след официалната пресконференция на компанията за българските медии. Тя така и не бе излъчена от нито една телевизия, но затова пък в медийното пространство продължиха да се появяват нападки и догатки, свързани с легитимността на компанията. Каква е истината обаче? След като до нас достигна писмо-опровержение от Бизнес партньор на SaveWay, решихме да представим и другата гледна точка, както и пълния запис от въпросната пресконференция.

„Искаше ми се да изпратя писмото на vkadar@bnt.bg, който е посочен като имейл адрес в надписите накрая на предаването, но получих служебно съобщение от техния мейл-сървър, че такъв адрес там няма... Публикувах го като коментар на сайта им, но предполагам, че са настроили сайта така, че коментарите да излизат след одобрение, така че не знам дали писмото ще види бях свят" – споделя Илиян Кирков. Е, ще види бял свят...


"Уважаема г-жо Младенова,

Казвам се Илиян Кирков и съм бизнес партньор в „SaveWay International Holding GmbH“ (наричана по-надолу за краткост „компанията“ или просто „SaveWay“).

Повод за писмото ми е излъченото по БНТ предаване „В кадър“ на 26.05.2014г, от 22:00ч.

Според мен начинът, по който беше показана информацията за проекта SaveWay, беше крайно необективен, изключително тенденциозен и дори незаслужено негативен, което целенасочено уронва престижа на тази компания.

Ако целта Ви беше да проверите дали тя е легитимна мрежова (или още „мултилевъл“) компания или „финансова пирамида“/„схема за бързо забогатяване“ (каквато старателно, но непрофесионално се опитвате да я представите), щяхте да сте си направили труда и да сравните нейния компенсационен план с тези на поне още две фирми от тази индустрия. Но Вие не сте. Презумпцията Ви (или тази на поръчителите Ви, за които към момента нямам преки доказателства, но нека не забравяме, че предаването излиза на екран ден след евро-изборите - един вот със сензационно много сигнали за нередности - факт, който ще спомена със същото право, с което Вие подхвърляте „съмнения“ в предаването си) е зрителите да отсъдят „обективно“ на база на подигравателните Ви коментари зад кадър, едноминутната част от иначе 45-минутното интервю с Цанко Цанков в началото и "меродавното" мнение на тримата „експерти“ по мрежов маркетинг показани в края на предаването.

Да започнем от началото. Представяте като нередно забраната за заснемането на официалната презентация на компанията, въпреки че достъпът до нея е свободен. Организаторите на събитието пазят авторските права на информацията, която бива представена. Дали има или няма know-how, което да е полезно на някого, както пренебрежително вметнахте, всеки гост в залата има възможност да прецени сам и е добре дошъл да го направи. Това е целта на тези презентации. Бихте ли ми казали, кой уважаващ себе си артист, изпълнител на театрална постановка, кино продукция или музикална група позволява заснемането на представянето си, дори входът до събитието да е платен?! Аз имам ли правото да запиша Вашето предаване, излъчено по националния ефир, до когото повечето хора имат също свободен достъп и да започна да го възпроизвеждам след това?! Кое точно от действията Ви тук е професионално, морално и дори законно?!

Излъчихте твърденията на разочарован господин, който твърди, че за две години с „тази карта“, визирайки клиентската програма на компанията, си е върнал (само) 10.00 лева. Първо – дали господинът е направил необходимото, за да се възползва от клиентската програма и кой колко пари си връща, си зависи изцяло от него. Съгласете се, че ако аз платя за определена стока или услуга и не я използвам, това не е атестат, че стоката или услугата е некачествена! Да не забравяме, че господинът беше от Пловдив, който е родното място на проекта, търговската мрежа от партньори на компанията е най-обширна и където може да се намери почти всяка стока и услуга в тази партньорска мрежа. Второ – пропуснахте да споменете данни, които Станчо Рангелов даде публично на официалната пресконференцията от 03.04.2014г в София (около 54-та минута), че въпросният господин по данни от системата всъщност е спестил около 156лв. Защо си позволявате да слизате на неговото ниво и да скривате/премълчавате информация, разграничавайки се по този начин от професионалистите в журналистиката, които търсят обективност и безпристрастност?!

Самата пресконференция, незнайно защо остана учудващо безинтересна на участващите медии, сред които сте и Вие, от гледна точка на отразяване в репортажи след провеждането ѝ, а това бяха същите медии, които около две седмици по-рано не пропуснаха да трупат рейтинг с изкарването на жертва в съда на Константин Ангелов - създателя на хейтърската група във Facebook – в обвинението срещу него за клевета и обида спрямо Светослав Петров. Пропуснахте и друг факт от въпросната пресконференция за същия човек, че той всъщност е (бил) търговски партньор на SaveWay (с магазини за алкохол и цигари), в които благодарение на клиенти на компанията, е влязъл оборот от около 30000лв и около 360 нови клиента, а на всичкото отгоре той не си е платил дължимите по договор фактури към SaveWay. Още един малък щрих, който странно защо не беше част от Вашето "обективно" експозе.

Освен това имахте неблагоразумието да поставяте под въпрос ползата от софтуерните продукти на компанията, тъй като с тях човек не можел да използва за друго като например да си води счетоводството и т.н.! Това наистина беше смехотворно дилетантско сравнение! Дали заради подобно твърдение стойността на графични софтуерни продукти като тези на Adobe™, или ГИС на AutoDesk™, или операционните системи на MicroSoft™ или Apple™ ще бъдат заклеймени за безполезни, тъй като с тях не може да правите „и друго“ освен това, за което са предназначени?! Но нека излезем от компютърния свят – за какво Ви е кабелната телевизия, ако нямате телевизор? За какво Ви е услугата “телефония” на мобилните оператори, ако нямате мобилен телефон? Това прави ли услугата некачествена или безполезна, ако разглеждате съставните ѝ части по отделно? Колко различни приложения намирате на обувките си, на пералнята, на автомобилните гуми?!

За колко време хората щели да си възвърнат дадените 2000 евро само от пазаруване, ако си връщаш по 5 лева на месец? И децата в четвърти клас биха казали – за 66,66(6) години! А ако си връщаш по 20 лева на месец? За 16,6 години. Елементарна математика. Въпросът е дали могат, а колко усилия ще трябва да впрегнат е друга тема. За колко време връщаме потребителски и/или ипотечен кредит? За колко време си възвръщате първоначалната инвестиция в традиционния бизнес? Там някой гарантира ли Ви регулярни приходи в конкретни срокове?! От кого зависи?!

Няма лесно на този свят! Въпросът е кое от трудните неща човек ще избере за себе си.
Бизнес програмата в SaveWay е направена за предприемчиво настроени хора, които ще харесат изграждането на потребителската общност като форма на бизнес и ще печелят не само от пазаруване. Кое точно е нередното? Има толкова търговски обекти, които назначават персонал, който да посреща хора на улицата и да им препоръчва да влязат вътре, за да се възползват от продуктите и услугите на търговеца. От кога привличането на хора за клиентела е нещо нередно или смущаващо?! Да припомним само от какво печели всеки бизнес? От оборота, който правят неговите клиенти. Ако в 21 век трябва да наричаме продукт само това, което се носи в кошница, то ще трябва да затворим редица правни кантори, счетоводни къщи, застрахователни и консултантски компании, дори Вас като телевизия! Интересно ми е как ще класифицирате продажбата на домейни или пък да ми обясните какво получава човек, когато заплати за „разрешително за строеж“ към общината. Надявам се да ми следите мисълта!

SaveWay не дава възможност за лесно забогатяване, но дава възможност за по-лесно забогатяване, сравнено с редица други бизнес алтернативи. Ето каква е моята теза:

Господата Светослав Петров и Станчо Рангелов с проекта си SaveWay дават надежда на хората. Вие (в случая, представлявайки БНТ), както и огромна част от останалите медии, всеки ден отнемате надеждата на хората за нещо по-добро, поднасяйки им поредната доза негативизъм. Нека поразсъждаваме кое е по-добре?!

Да, разбира се, че бедни, недоволни и неуки хора се манипулират много по-лесно, отколкото финансово стабилни, доволни и просветени хора. Медиите обаче се грижат хората в България да останат негативни, без перспектива в държавата си, страхуващи се за малкото, което имат и вкопчвайки се в мизерните си заплатици.

В години на бедност, политическа мерзост, културна пошлост и душевна инвалидност, в малка България се появяват хора, които казват на широка аудитория, както е видно и от кадрите от скритата Ви камера, че има възможност, с която те (хората), могат със сравнително нисък финансов ангажимент и най-вече инвестирайки собственото си време да изградят бизнес механизъм, който да им носи завидни доходи, и то от определен момент нататък, пасивни! На всичкото отгоре, тази възможност функционира на базата на взаимен интерес, така че всеки участник в нея получава добавена стойност:

Клиентите – биват наградени за своята съобразителност при пазаруването с ликвидни средства по банковите си сметки;

Търговците – получават целенасочен оборот и имат разход само след реализиран приход, т.е. плащат само за ефективна реклама – нещо, което е трън в очите на стандартните медии като Вашата;

Бизнес партньорите – биват възнаградени за препоръчаните от тях клиентски и бизнес програми, което им осигурява възможност, както за директни, така и за нарастващи във времето пасивни приходи;

SaveWay като компания – получава своята част от прихода, с който съществува и се развива за това, че е създала тази възможност за останалите трима субекта в този кръговрат на потреблението.

Кое точно е нередното тук?

Дали всеки, който е започнал ще успее?! Най-вероятно не, но всичко е в неговите ръце. Кой е виновен, че не от всяко момче с топка става Стоичков или Бербатов?! Кой е виновен, че от всички, които се захващат с нещо остават малцина, чиито имена са известни на широката общественост заради уменията си, постиженията си или приноса си за дадена кауза? Това да искаш нещо, да го започнеш и да се позанимаваш 1-2 години далеч не е достатъчно. За пореден път – кое тук е нередно или неочаквано, или подвеждащо? Който иска „сигурност“ на доходите и свободното си време – остава наемен служител и се надява по-дълго време да имат нужда от труда му. Но плаща за това с една трета от живота си (пояснявам: 8-часов работен ден отнесен към 24-часово денонощие = 1/3 от живота, който бива купен със заплатата от работодателя), в което няма нищо лошо или нередно ако сме щастливи с работата си. Проблемът за много хора е, че те първо не са щастливи с работата си и осъзнават това прекалено късно, ако изобщо го осъзнаят. Това е нещо, което може би сте научили от въпросната официална презентация на компанията.

Ако искам да стартирам традиционен бизнес и събера съдружници/съмишленици, с които инвестираме по едни (примерно) 20 000 лв на човек и след 1 година се окаже, че не сме преценили правилно редица неща в нашето бизнес начинание, трябва ли някой да е виновен или разочарован?! Държавната пирамида да виня или пирамидалната органиграма на конкурентите си?

И накрая – тримата експерти:

Опитът за пресмятане развитието на структурата, направен от доц. Кантранджиев остана енигма. Не знам на какво основание решихте да го представите експерт по мрежов маркетинг, след като на неговия профил в сайта на УНСС това никъде не е упоменато. Следователят (чийто силует би могъл да бъде всъщност на всеки!) се опита да генерализира, че винаги щом първо трябва да дадеш, за да получиш, значи си имаме работа с нелегитимен бизнес. Явно няма никакъв друг предприемачески опит освен службата към родното МВнР, но неговото мнение явно "трябва" да бъде "представително" за Вашите зрители, или поне за по-податливата на медийна манипулация част от тях. Интересно, ако имаше ресторант, как щеше да процедира? Дали първо щеше да вземе пари от клиентите си, за да купи продуктите, приготви храната и тогава да им я сервира?! Дори децата знаят притчата за печката и човекът, който стоял пред нея и се молел тя първо да го стопли пък той щял после да ѝ сложи дърва… И третият „експерт“ – уважаваният финансист Емил Хърсев... Защо изобщо някой е допуснал, че тези хора са компетентни по темата мрежов маркетинг?!
Песимизмът и цинизмът, който Вие насаждате у хората, ги кара да треперят от страх, че все някой ще ги измами. Животът им минава с насаденото съмнение, че всичко различно от мизерните 200-600лв на месец е поредната престъпна схема за бързо забогатяване („пирамида“) или с лекомислието, че е прекалено хубаво, за да е истина и на тях не би могло да им се случи.

Това, уважаема г-жо Младенова, е отговорността, която в качеството си на медии – "блюстители на истината и правдата", трябва да понесете за системното осакатяване на предприемаческия дух на българина, заедно с правителствата от годините на прехода, което води и до тежкият му ментален и финансов хаос.

Ние знаем, че правим добро, помагаме и вдъхваме надежди на хората. Затова спим спокойно.
Вие спите ли спокойно, г-жо Младенова?

С Уважение (от куртоазия),
Илиян Кирков"

 


 

Коментари към "Право на отговор: Илиян Кирков, SaveWay":
 
Copyright © 2010 BEU All rights reserved. | Colocation @ Sofia Data Center RSS BEU.bg