Едно съвсем обикновено търсене в Google ще ви даде много поводи за размисъл. Как са изобразени жените в рекламите, дори днес, в 21 век? Шокиращо.
Една кампания под надслов #WomenNotObjects(Жени, не обекти) напомня на рекламния бранш, че жените не са обекти, а майки, дъщери, сестри, колеги. Когато през ноември рекламистка Мадона Баджър решава да потърси в Google "objectification of women", резултатите показали, че години и години наред рекламите хиперсексуализират и превръщат в обект женското тяло. Кампанията #WomenNotObjects създаде видео, в което показва някои от тези реклами и тяхното осъдително отношение към жената.
Рекламите, които ще видите в клипа, са на добре известни брандове. Видеото иронизира изобразяването на жените по такъв начин и показва колко нелепи са тези реклами. Любопитното е, че въпреки критиката от рекламната индустрия, видеото идва точно от сърцето ѝ – Баджър е съоткривател и криейтив директор на рекламната агенция Badger & Winters. Пред The Wall Street Journal тя признава, че е създала видеото в памет на доведените си дъщери, загинали в пожар в дома си. Целта ѝ е да промени и пренасочи посланието, което рекламната индустрия отправя към младите момичета и което може сериозно да навреди на самочувствието им.
„Исках животът ми да има цел. Обичам работата си, но не искам да я върша, ако тя вреди на някого“, казва Баджър.
Въпреки че жените, които се снимат в подобни реклами, са наясно за какво точно позират, често те нямат контрол върху крайното представяне и това как са изобразени. Жените в конкретно тези реклами не са на почест, защото са заявили сексуалността си, напротив, тяхната сексуалност служи на това продуктът да се продава, а телата им просто трябва да привличат внимание.
Баджър иска наративът да се промени и се надява, че ако започне дискусия с хаштага #WomenNotObjects, това ще се случи. Завършва със силни думи, които би трябвало да накарат всеки да се замисли – „Аз съм твоята майка, дъщеря, сестра, колежка, мениджър, директор.“
Вижте още:
Как ще реагираш, когато ти кажат, че си хубав човек?
Любовта няма етикети