Рекламите на храна действат негативно върху децата с риск от затлъстяване

Влез през Facebook
Вход | Регистрация




 
Съвети

Учени от колежа Дартмут направили експеримент с деца, които гледали телевизия, докато били под ядрено-магнитен резонанс. Субектите гледали шоуто “Figure It Out" на Nickelodeon, разделено от общо 12 минутни реклами, които са били оценени от друга група деца като атрактивни. Половината били за бърза храна, другата за нехранителни продукти.

Учените обърнали внимание на генът, който е асоцииран със затлъстяване. От 78-те деца на възраст межу 9 и 12, 19 били с висок риск, 37 със среден риск и 22 с нисък риск. Те изследвали разликата в това как децата реагират на хранителните и нехранителните реклами и открили, че децата със среден или висок риск имат 2.5 по-силна реакция към хранителните реклами сравнено с децата с нисък риск.

Откритието твърди, че лимитирането на рекламите за храна може да помогне на проблема със затлъстяването при децата.

Проучването е единствено по рода си, защото повечето подобни са използвали само картинки.

„Вярваме, че бе важно да използваме реклами за храна, просто защото е по-реалистично човек да ги види“ – каза Даян Гилбърт-Дайминд, съавтор на проучването.

Според доклад от 2012г. фирмите за храна и напитки са похарчили общо 633 милиона долара през 2009г., за реклама насочена към младите.

„Хранителните подсказки“ са неща, които ни напомнят за храна. Те включват виждането на храна (реално или рекламирано), помирисването или говоренето за храна. Тези подсказки много често подтикват хората да ядат, когато не са гладни, но ефекта им е различен към всеки човек.

Проучването прави аргумент, че лимитирането на рекламите за храна може да помогне на епидемичното затлъстяване при децата.

„Ние мислим, че ефектът съществува както при децата така и при възрастните, но децата се влияят повече, защото нямат добра представа какъв е мотива на рекламиращия.“ – каза Гилбърт-Дайминд.

Въпреки, че това проучване е изследвало деца, които са на възраст от 9 до 12г, други проучвания показват, че затлъстяването може да бъде спряно, ако детето поддържа здравословно тегло преди да навърши 5 години. Според статистиките 17% от децата в Америка страдат от затлъстяване. Това са 12.7 милиона деца, подрастващи и тийнейджъри.
 


 

Коментари към "Рекламите на храна действат негативно върху децата с риск от затлъстяване":
 
Copyright © 2010 BEU All rights reserved. | Colocation @ Sofia Data Center RSS BEU.bg